PRAO på restaurang

Nu är jag hemma igen efter en dag i ett varmt, matosande kök. Det var nämligen min första PRAO- dag idag. Jag och min kompis Jennifer PRAO:ar på en restaurang, som bara serverar lunch, i närheten av där jag bor. När vi kom dit fick vi först torka lite ytor och byta dukar. Sen fick vi varsitt område att jobba på, Jennifer serverade, jag i köket och en kille i Jennifers klass som också PRAO:ar där fick diska. Så jag spenderade dagen med att röra ihop Rode Island - dressing, tsatsiki, skära champinjoner, men framför allt, lägga upp matbestälningarna på tallrikar. Det var roligt när man var klar med en beställning, då fick man plinga på en liten klocka, så kom Jennifer och hämtade tallriken för att servera. På slutet fick jag riktigt till det så allt gick mycket fortare. Då kände jag mig rätt proffsig.

Personalen är verkligen ett gäng sjukt sköna människor och trevliga är dem också. De tyckte att det var riktigt dåligt med kunder idag men jag och Jennifer tyckte att det ändå var rätt mycket att göra. Om det kommer mer folk de andra dagarna kommer det nog bli väldigt stressigt. Men det är rätt kul, och skönt att slippa skolan. Vi får även lunch där, och vi äter också av efterrättsbordet som ingår när man äter. Tur att jag bara ska vara där ena veckan, för i slutet av veckan kommer jag att vara lönnfet. På torsdag är det förbokat en hel del bord för en begravningsmiddag, ska bli lite spännande hur det går till!

Det finns en hel del skojiga saker att berätta om,men jag anar att ni inte orkar lyssna mer till mitt pladder. Köket har så mycket detaljer som får mig att tänka på hur det ser ut i typ Hell's Kitchen. Jag ska försöka att ta några bilder imorgon, så får ni se! :D Dags att plugga


//Jossan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0