"Central Park"

Igår gjorde familjen en utflykt till stan, närmare bestämt Djurgården! Jag föreställer mig att det är lite som Stockholms Central Park ( New York City ). Vi promenerade runt på Djurgården nästan hela dagen och så fikade vi på eftermiddagen på Rosendals Trädgård. Jag smakade förstås Morotskakan som klassifierats som Stockholms bästa, den höll verkligen måttet. Smaskens vad jag blir sugen på den nu när jag tänker på den!

Mot kvällen så åkte vi till norra Djurgården, Stora Skuggan, där vi strosade runt och så jättesöta lamm och får. Tyvärr var kameran död vid det laget, så jag fick ingen bild av dem, men jag förlängde livet med några goda skratt där. Vi besökte också gärdet, Tessinparken och de trakterna där vi bodde förut när jag var liten, det fick mig nästan att vilja flytta tillbaka dit. Haha, det tog min mamma en lång tid att vänja sig vid att där vi bor nu är hennes hem, hon kallade hela tiden stan för "hemma".

När vi ändå var i stan, så passade vi på att äta där. Jag tog en underbar lasagne på Capri. Capri är verkligen en mysig, italiensk restaurang som ligger på Nybrogatan.


Hjärtformat träd











Det fanns jättemycket vitsippor på Djurgården

Gammal bil vid Rosendals Trädgård.

Morotskakan på Rosendals Trädgård; poäng 5 av 5! ;D

Djurgården är värsta pick-nick-paradiset!









Rosendals slott tror jag att slottet heter.

Jag( ser absolut galen ) i en stor trädstam som finns på Stora Skuggan.

/ / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0