.8.0.0.

PRESS PLAY, THEN WATCH!
childhoodlight, wetbehindthears, weheartit

Tänker "fira" mitt 800:e inlägg med att berätta något ni kanske inte visste om mig eller aa, ingen big deal men iaf! Here goes.. En av (de mååånga!!) anledningarna till att jag älskar sommaren är för att man kan bada! Jag älskar att vara i vattnet och simma och bara vara under vattnet för det liksom fascinerar mig - vattnet och att man liksom kan simma genom det. Jag känner mig lite som en grottmänniska för jag fascineras av vatten och eld (kolla nära på en eldlåga och verkligen kolla och tänk på vad det är!?! Rätt coolt tycker jag, grottmänniskan.. :3) Men det är inte så att jag simmar som idrott eller något. Egentligen är det rätt konstigt att jag gillar vattnet så mycket för jag lärde mig att simma väldigt sent och jag verkligen HATAR fiskar, det som kan göra mig till badkruka ibland är att jag är rädd för att det finns fiskar någonstans runt om mig i vattnet. Jag är inte rädd för de utan tycker bara de är sjuukt äckliga, usch! (Jag älskar ändå att kolla på såna där naturprogram om fiskliv och vattnet!?!) Men samtidigt älskar jag att bada när det är lite grått, blåsigt och "dåligt" väder för då känns ofta vattnet varmare och då är ofta vattnet inte så klart utan bara ett ända stort mysterium. Sen är det så häftigt att simma i lite stormigt vatten för då kan man dyka ner under ytan och man vet inte riktigt vad som finns där men det blir tyst och stilla och jag kan inte förklara känslan jag får men det är rätt mäktigt ändå! Vattnet i floder, sjöar och hav är verkligen en helt otrolig naturkraft och vi människor är ju rätt maktlösa mot vattnet, tänk t ex vid tsunamin vilken otrolig kraft och fart vågen hade och hur mycket den förstörde! Eller tänk bara er själva om man kanske badar någonstans utomlands där det finns riktigt stora vågar och man fångas och tumlar runt i en stor våg, då blir man oftast ganska hjälplös. Så stormigt vatten gillar jag men samtidigt är det så fint med helt stilla och klart, turkost vatten vid en vit strand. Fast bada i regn eller nattbada i månskenet är nog det bästa ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0