körsbär, sommarregn och maratoninlägg

Idag har jag inte varit mitt vanliga, sjuka, lata jag utan idag har jag gjort saker så det stått härliga till! Träffade en kompis som jag inte sett på länge, bakade och planerade lite för fredagskvällen. Vistades också ute i solen för första gången på länge (rädd att jag snart skulle börja utvecklas till mullvad) och plockade körsbär i hennes trädgård i uppehållen mellan de konstiga sommarregnskurarna. Sen har jag även hunnit sluka lite gossip girl avsnitt, försöker ta igen och komma ikapp lite! Men tro mig, jag ligger långt efter, just nu ser jag liksom om säsong 2!!

Men det har inte bara varit nöje idag utan jag har nu packat ur mina två resväskor (jag vet.. redan!??!?!) som legat utvräkta på golvet i mitt rum och (håll i er) VIKT in ALLT i GARDEROBEN!!! DESSUTOM har jag dammsugit golvet vilket minst sagt behövdes eftersom det var ett rejält antal veckor sen det gjordes senast. Jag har en heltäcksmatta i mitt rum (som förvandlar knäna till köttfärs varje gång man bara nuddar knäna på den och jag har t o m fått ett x antal konstiga stickor i mina fötter av den! Jomen visst, fantastisk matta för ett sovrum!!) och nu kom jag av mig helt. Juste, heltecksmattan är bra på ETT sätt, den är väldigt skonsam när det kommer till smuts och damm. Dammet syns oftast inte så bra på mattan om det inte är så att det lagrats och är blandat med långa hårstrån så allt har samlats i tussar som sitter fast i stråna på mattan. Så var det i det här fallet, inte vackert. Men nu är det fixat! Det som väntar nu är att jag ska laga middag åt mig och brorsan (wish me luck, det har gått brutalt fel många gånger!) eftersom mor, far och några andra släktingar har valt att äta middag på annan ort ikväll. Sen ska bror och jag friska upp minnet lite genom att se de två senaste Harry Potter filmerna, goos! På återseende vänner
Mmm vi får se hur bra det kommer gå i köket, jag och att koka pasta brukar inte vara en så bra kombo..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0