hänga i köket

Har sovit halva dagen och andra halvan har jag bakat dagen till ära. Det är nämligen mamsens födelsedag idag så jag gav mig på att göra en citronpaj med hallonmaräng ovanpå och nu är jag typ utmattad.. Det tog ungefär 3 timmar att få klart den allt som allt, det var mördeg som skulle göras, förgräddas och sedan lemoncurden som skulle fixas (det är ansträngande för armen att pressa sjuttioelva citroner på saft) och, gud förbjud, marängen som ville ALLT ANNAT än bli ett "fast skum". Hatar att göra maräng, det suger, men jag ville i alla fall göra den här pajen och resultatet blev ju tillsist bra!! :D Men det var nog första och sista gången jag gjorde den. Nu fortsätter kvällen med matlagning och sen får jag se vad jag hittar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0