VÄXLAR UPP

VÄXLAR UPP. Efter en lång helg på landet är det bara att köra igång! Just nu har datorn bytt plats med den avdammade symaskinen som används alldeles för sällan nu för tiden. En julklapp för några jular sen, men det där suget efter att bli kläddesigner tynade bort lite. Nu trycker jag pedalen i botten, som alltid gjorde att syslöjdsläraren gav en oroande blick, och det nästan överröstar blandningen av skönmusik, nirvana och piano som strömmar ur högtalarna. Jag syr igenom helvetesjävla bordsduksplast och det blir snett och fult men jag orkar inte bry mig. Vad hände med tiden då jag faktiskt skulle brytt mig?? "Gör om och gör rätt", som man brukar säga.. Njaa, skulle nog inte tro det! Jag har ju faktiskt matteprov imorgon och så måste jag läsa Hamlet. FITTAAA jag måste ju fota några bilder tills imorgon också!! Gult skulle det vara jah.. Magsäcken är uttöjd som en sate efter en helg av konstant ätande. Luggen blir fagrare för var dag. Egentligen skulle jag bara vilja ta en kopp te och kolla på Dirty Dancing men istället ska jag kolla på nyheterna och slurpa i mig allmänbildning (jag har nämligen insett att jag är korkad). och sluta whinea, det ska jag göra, slutar nu.

försöker förmedla någon slags känsla som inte riktigt går att förmedla





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0