Shopping i stan

På sista lektionen i skolan idag, åkte vi in till stan och gick på Nobelmuséet. Det var väl sådär lagom roligt, men eftersom vi redan var i stan bestämde jag och Elli oss för att stanna och shoppa. Så vi gick längs med Västerlånggatan och Drottninggatan. På vägen gick vi förbi den ( för mig ) nya Ben & Jerry's glassbaren. Vädret var ju så varmt och inbjudande, så vi tog en bägare med en kula var. Fick bli den nya; Jamaican Me Crazy. 

När vi kom till sergeltorget såg vi några tjejer i vår klass som hade tagit tunnelbanan dit efter muséebesöket. Så vi gick med dem till smyckesaffären ICE och Gina Tricot. ICE ska typ byta lokal, så de sålde allt för 10 kr/st! Men jag köpte en påse med pärlor, som låg utspridda i kartongerna, från trasiga smycken för 10 kr. Sen kollade Elli och jag vidare själva i SOUK och på Weekday. Weekday köpte jag ett perfekt lite löst linne med knappar som passar bra till min jeanskjol.

I gamla stan
Elli köper glass ( bild tagen med mobilkameran )

Väggarna i B&J's var så fint målade.


Det här linnet köpte jag idag från Weekday.

Puss / / Miss J

Kommentarer
Postat av: Elinor

nej men herre gud... du tog ett kort på mig

2009-04-23 @ 21:41:53
URL: http://jaggillarsalami.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0