THERE IS NO TURNING BACK ONCE THE JOURNEY ALREADY BEGUN



Natasha Poly by Karl Lagerfeld for Vogue Nippon September 2010

Det här sommarlovet har nog varit det bästa någonsin. Det gick så fort men samtidigt har jag hunnit göra så mycket underbart roligt!! :D Det finns minnen från bl a trevlig brunch, en massa sol och bad men vänner och familj, somriga och slöa dagar och kvällar hemma och i stugan i Finland, födelsedagsfirande, grönan, grand hotel, övernattning, språkresan till Brighton, sandhamn och en massa annat som gör den här sommaren komplett. Trots att jag är så sjukt nöjd med sommaren känner jag verkligen inte att jag är färdig med den. Jag vill ha mycket mer sol och värme, orkar inte riktigt med en till sån där kall och LÅNG vinter!

Hur som helst är sommarlovet slut ( vem säger att själva sommaren behöver vara slut bara för det!? ;D ) och igår var första skoldagen. Första skoldagen i en ny skola, ny klass och framför allt i ickeobligatorisk skola. Nu går jag ju liksom i gymnasiet, känns lite crazy att jag tar studenten om 3 år!! ( lite skönt att det ändå är 3 år kvar för jag har ingen aning om vad jag ska hitta på efter gymnasiet! ) Första skoldagen gick riktigt bra enligt mig. Klassen och hela stämmningen kändes trevlig, klart att det var lite stelt men jag tyckte att det var många som verkligen försökte vara social, liksom jag! Sen finns det ju några som man känner att conect-ar extra mycket med vilket känns jättekul men man kan ju inte förvänta sig att man blir så supertight med hela klassen, då är det lätt att man kanske blir lite besviken. Just nu känner jag mig glad och nöjd och är taggad på att komma tillbaka på måndag och försöka att lära känna ännu fler! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0