WHAT HAPPENS WHEN YOUR LIFE GOES OUT, NO ONE'S THERE TO GIVE YOU MOUTH-TO-MOUTH











Den vänstra bilden är typ perfekt; väskan, nagellacket och klänningens färger, material och hur den rör sig. Magic! Skorna är ju också rena konstverk.

Fjärilar! :O

source: Style.com

Alexander McQueen RTW Spring/Summer 2011.
Nu är det drygt ett halvår sedan Alexander McQueen hittades hängd i sin garderob, närmare bestämt den 11 Februari. Kommer ihåg att jag trodde det var ett skämt när jag hörde det första gången. Kollade på flera nyhetssidor och nyheterna bara för att va säker på att det verkligen stämde, grät t.o.m (jag är en mycket känslosam person) när jag fick veta det. Tycker bara att det är så himla synd att en designer som han skulle gå bort. Han var verkligen unik, ingen skapar så uppseendeväckande, fantasifulla, extrema och spännande kollektioner som han gjorde. Det är inte bara mode, det är verkligen konst. Sedan hade han också visningar som var i en klass för sig. Någon gång hade han en 'cirkus' på catwalken, en anna gång ett schackspel med alla modeller och 2006 hade han det omtalade hologrammet som visade en ljuspunkt som utvecklades till en gestalt som sedan visade sig vara Kate Moss och som tillsist försvann som i en blixt.

Han var verkligen den designer som jag känner lite speciellt för eftersom hans kollektioner alltid gav något nytt och spektakulärt. Jag hade även önskat att någon gång få uppleva någon av hans visningar, vilket jag fortfarande kan, men det känns inte riktigt som samma sak när det inte är just han som ligger bakom det. Någon gång i mitt liv ska jag även prova att bära de häftigaste skorna som någonsin skapats, från förra vårvisningen som verkligen blew me away!!

Modehuset Alexander McQueen, som ägdes till ca hälften av Gucci, lät de leva vidare och här är mina favoriter från vårvisningen. Sarah Burton, som arbetat vid Alexanders i 15 år, är den som fått ta över som ledande designer i modehuset och jag tycker absolut att hon har lyckats. Det här fantasifulla och gestaltandet av en stark kvinna, som är Alexander McQueen, finns verkligen där men i den här kollektionen lite mer jordnära. Det känns verkligen som djur och natur har inspirerat med tanke på fjärilsklänningar, löven på både skor, väskor och kläder, fjädrar och andra naturmaterial. Jag tycker även att man kan hitta lite av de fyra elementen, t ex eld och vatten, i just rörelserna, färgerna, snitten och materialen i kläderna.
R.I.P Alexander McQueen

Här är Lady Gagas (hon och Alexander var mycket goda vänner) uppträdande på Brit Awards bara några dagar efter hans död; en sorts hyllning till honom. Börjar faktiskt gråta lite igen när jag ser det här, hehe :')



Kommentarer
Postat av: Antonia

Wow vilken header Jossan, den är clockren :D

Sen skit snygga bilder, håret, skorna och klänningarna är skit fina !!! :D<3<3

2010-10-16 @ 19:37:28
URL: http://neverdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0