stadium-upplevelsen

Nu ska jag berätta en historia, den handlar om min stadium-upplevelse jag hade idag Jag hade ju bestämt mig för att åka och köpa riktiga träningsgrejer i helgen men sköt upp det hela tiden och nu skulle det banne mig bli av, även fast det kanske skulle kunna bli min döööd. Jag antog utmaningen, satt nästan kallsvettig på bussen till sickla och klev in i stadiums värld av everest-vinterjackor, neon och snabbhet. Jag kände mig fruktansvärt vilsen men insåg faktiskt hur bra "löparbanan"golvet i affären var för att hitta runt och framför allt hitta ut, så man inte blir fångad där för evigt (o hemska tanke!). Jag tog mig upp för rulltrappan och befann mig nu på en ohygglig höjd där det började bli dåligt med syre. Kämpade mig fram till väggen av skor med såna där elefanttandade platåsulor och återigen allt hemsökt av dessa ögonaidsande (skapade just ett ord) färger.

Mer än en timme och ett antal butiksbiträden senare hade jag bestämt mig, typ, och svarat på alldeles för många "Jameen hur känns dom däärååå??", som om de veeeerkligen vill veta om de känns bra eller inte, irriterande hjälpsamma, DE KÄNNS PRECIS LIKA JÄVLA SAFTIGA OCH FULA SOM ALLA DE ANDRA 320 SKORNA JAG PROVAT MEN DET KAN VÄL HÄNDA AT DET HÄR PARET VAR SNÄPPET MINDRE FULA ÄN DE ANDRA! Nu var det i alla fall bara träningsbyxorna som återstod, bara och bara.. Det innebor ett omklädningsrum, självklart lökigt och med ett dåligt skynke så att alla utanför ser in som det alltid är, som dessutom hade en sån där fantastisk spegel och ljus som gav mig en sån där förkyld look, alltid lika sexigt! Dessutom avbröt de musiken i affären varannan minut för att först spela den vanliga stadium-melodin och sen, direkt efter, en anna som lät som att domedagen var bakom hörnet!!
'
Majoriteten av byxorna var i cameltoe-framhävande- och slim-and-lift-supreme-modell, men där fanns även ett helt okej par till ett ickekriminellt dyrt pris! Utmattad och halft osäker på mina skor gick jag till kassan där tjejen med ett ärligt leende sa att hon också hade ett sånt par skor och att de var supersköna. Jag litade på henne och gick ur affären med den orange påsen i högsta hugg, nöjd med mitt köp. :3 Men jag lär nog inte återvända på ett tag, jag måste mentalt bygga upp mig igen. Story.of.my.life

Kommentarer
Postat av: ida

ögonaidsade! BEST.WORD.EVER!

2011-10-03 @ 20:09:29
URL: http://aboveandbeyond.webblogg.se/
Postat av: L

får klaustrofobi av att bara läsa detta. och ännu mer när jag tänker på att det verkligen är sådär. panik. ångest.

2011-10-03 @ 20:43:30
URL: http://imnotvain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0