bråda dagar

Nu är det bråda dagar! Om fem dagar är jag arton, om sex dagar vankas det
vit sensation och idag har jag ränt runt på stan som en liten sate. Att hitta
festkläder kan vara lättare för vissa men för mig är det mer komplicerat än
att trassla upp alla världens hörlurar och lösa Einsteins ekvationer. Jag var så
desperat idag att jag t o m gick in en butik så ghetto-trash-chic att butiksbiträdet
var en ca 23 årig gravid kvinna som medtagit sitt pratsamma, klängiga barn
till jobbet. Den var en salig blandning av kortkorta kjolar, ruffsiga volanger,
träffsäkra mönsterkombinationer som leopard, blommigt och någon neonfärg,
allt inklämt i ett enda plagg och framför allt det snygga militär mönstrade fodralet
i sliskigt material. Den unga damen som just då blev hjälpt i kassan bad om att få
sätta på sig sina nyköpta, vita mjukisbyxor med strass med det samma. Nöjda
kunder med andra ord, jag var dock inte en av dem....!

Men om jag åkte hem i fredags med nästan tårar i ögonen så har jag idag turn'at
that frown upside down för här har gjorts framsteg. Problemet är att jag skapar
en bild i mitt huvud av det jag vill ha, sen kan det vara en aning svårare att hitta
i affärerna. Jag tror mitt flyt idag beror på att jag redan var på så bra humör, för
att igår kväll var så himla trevligt och mysigt och för att de spelade Jay & Kanye,
Kings, 2 door och Crystal Castles överallt! Nu ska jag åka hem och mysa ner mig
med ekvationer, PQ-formler och randvinklar, vilket jag tidigare lyckats med ungefär
lika bra som med shoppingen i fredags... Jag hoppas att det här flytet jag har idag
håller i sig och lyfter mig till pythagoras-skyarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0