summertime, and the livin' is easy

Det regnade idag men det gjorde mig inget, även fast jag fick storma hem för att skydda mockan på min väska, för det luktade sommar. Snigellukt, jordlukt, bajslukt, kalla det vad du vill men det luktade baskemej precis som sommarregn. Den där lukten som jag förknippar med när man satt bredvid blomvaserna på trappen till stugan på landet och såg på hur regndropparna dyngde ner bladen i syrenbuskarna och fyllde vattengroparna på bergshällen. Det var tider det!
Och idag lyssnade jag på min lista för precis såna här tillfällen och sen lagade jag och pappa en grandios sallad som riktiga chefer och när vi åt vid halv åtta var det fortfarande rätt ljust. I mitt huvud är det just nu sommar och jag har inte pluggat något för idrottsprovet och det rör mig inte det minsta. Jag kommer säkert få en panikattack över det inom den närmaste timmen men just nu vill jag bara kolla på OC och lyssna på de här låtarna och må bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0